Batáty...

... jsem koupila začátkem března. Tři. Nikdy jsem je neochutnala, ale lákaly mě listy, tedy strýček "gůgl" tvrdil, že dekorativní, na zeleň bohatá rostlina.
 Po přečtení nejrůznějších článků o pěstování jsem jeden rozpůlila, dala do misky s vodou, dva napíchla na špejle a šup do vody. Dlouho nic, pak jakési nitky (teď už vím, že kořínky!!!), potom hrbolky na hlíze, a ejhle, ono to roste...



Na to, že mi vloni nevzešly ani fazole, jsem byla už v tuhle chvíli pyšná na svůj pěstitelský pokus.


A v týdnu zasazeno do hlíny.







Poznatky:

Nejrychleji vyrašil batát rozpůlený, ale na té širší ( tlustší, baculatější..) straně.
Na úzké  straně nic.
Batáty na špejli  vyrašily až cca o 14 dní déle, zato o mnoho víc rostlinek.
Mají velkou žízeň, nutno dodržovat pitný režim - dolévat vodu, dolévat, dolévat...
Vysazovat až po zmrzlých či chladných dnech - zkusila jsem dvě sazeničky  před 14 dny, ale zežloutly a uschly


Jsem sama zvědavá, co se z nich vyklube. Podám raport.

Mějte pěkné dny a příště bude vychytávka od pantáty :)





14 komentářů:

  1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  2. Krásně se jim daří... čekám a čekám a čekám...mám čtyři půlky a zatím jeden pídí lupįnek a dva nitkove kořínky...ale věřím že se taky dockam té nádherné záplavy listů...krásný víkend a ať rostou...Radka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono to opravdu dlouho trvá... Ať se zadaří! Pěkné dny!

      Vymazat
  3. Tak to jsem taky nikdy neochutnala. Ale krásný počin, chápu tu radost. Hezký víkend. M.

    OdpovědětVymazat
  4. Tak do toho jdu. Díky za tip a gratuluju k "úrodě".

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přeji, ať se daří! A já děkuji za tip na "vojáky" :) Pěkné dny!

      Vymazat
  5. Marionnetko,kdybych věděla tohle ,tak bych je dnes nesnědla:-)stejně mi moc nechutnaly:-( zdraví Dája

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáji, tak teď už víš a příště zkus :))) Měj se hezky!

      Vymazat
  6. Bataty jsou vyborny, tady u nas se prodavaji uplne vsude, jime je misot normalnich brambor nebo smichany upeceny s normalnima bramborama, jsou taky vyborny pro deti, bylo to jedno z prvnich jidel, ktery jsem dala mini chlapikovi. Rozhodne doporucuju vyzkouset! Klidne se daji dat do zahrady a tam porostou, nat je nekdy vysoka klidne pres metr a pul.

    OdpovědětVymazat
  7. Mám jeden technický ;) V květináších je vidět víc rostlinek. Batáty s narašenými rostlinkami jste rozkrájela, nebo tam dala jeden celek? Děkuji za odpověď! Jinak Váš blog SUPER, trávím u něho dnešní veče/noc :) Kača

    OdpovědětVymazat